SERVER HEALTH CHECK: OK
ID/PW 찾기 회원가입

[오디오]  독마존 클립쉬 RC-64 ii 아직 구매가능한 거 아닌가요?

 
  1997
2020-03-25 22:51:27


아래 취소 글 보고 다시 들어가서 주문 넣어보니깐 재고 있는 걸로 나오는데...이게 맞는 건지 모르겠네요~


님의 서명
서명
15
Comments
2020-03-25 22:59:48

주문은 되는 것 같은데

셀러가 아마존도 아니고

거래도 몇 건 없고

아마존이 보증하지도 않아

주문할 용기가 않나네요.


Updated at 2020-03-25 23:18:42

저도 아마존이라 이건 생각못했는데여 .. 판매자 반환 취소 정책보니

 

Right of withdrawal

Right of withdrawal You have the right to cancel this contract within 1 month without giving any reason. The cancellation period is 1 month from the day on which you or a third party named by you, who is not the carrier, took possession of the goods. To exercise your right of withdrawal, you need me

Mrs. Christine Schätzle

Hauptstr. 25th

78141 Schönwald

Telephone: 07722 - 916553

Email: gift kiosk@web.de

inform you of your decision to cancel this contract by means of a clear statement (e.g. a letter sent by post, telephone or email). You can use the attached sample cancellation form, but this is not mandatory. To meet the cancellation deadline, it is sufficient for you to send your communication regarding your right of cancellation before the cancellation period expires.

Consequences of the cancellation If you cancel this contract, we have all payments we have received from you, including delivery costs (except for the additional costs that result from the fact that you have a different type of delivery than the cheapest standard delivery we offer have chosen) to repay immediately and at the latest within fourteen days from the day on which we have received notification of your cancellation of this contract. For this repayment, we use the same means of payment that you used in the original transaction, unless expressly agreed otherwise with you; under no circumstances will you be charged any fees for this repayment. We can refuse the repayment until we have received the goods back or until you have provided proof that you have returned the goods, whichever is the earlier. You must return or hand over the goods to us immediately and in any event no later than fourteen days from the date on which you inform us of the cancellation of this contract. The deadline is met if you send the goods before the fourteen day period has expired. You must return or hand over the goods to us immediately and in any event no later than fourteen days from the date on which you inform us of the cancellation of this contract. The deadline is met if you send the goods before the fourteen day period has expired. You must return or hand over the goods to us immediately and in any event no later than fourteen days from the date on which you inform us of the cancellation of this contract. The deadline is met if you send the goods before the fourteen day period has expired.

We bear the costs of the return from a value of 20 €.

You only have to pay for any loss in value of the goods if this loss in value is due to handling that is not necessary for checking the nature, properties and functioning of the goods.

Model cancellation form (If you want to cancel the contract, please fill out this form and send it back.) To:

Ms. Christine Schätzle Hauptstr. 25 78141 Schönwald Email: Geschenkekiosk@web.de

I / we (*) hereby revoke the contract concluded by me / us (*) for the purchase of the following goods (*) / the provision of the following service (*)

Ordered on (*) / received on (*)

Name of the consumer (s)

Address of the consumer (s)

Signature of the consumer (s) (only for notification on paper) Date (*)

Delete where inapplicable

 

Contact this seller

If you have any questions about an item on your credit card bill or direct debit, contact Amazon . If you want to know how to place an order, see Amazon Help .

라는데.. 물건받고1개월내로 반품 환불 가능하다고 하는거 같은데여 아마존을 통해서 

제가 짧은 영어라 재대로 해석해주실분있나요?

배대지도 아니고 직배송이라 환불 반품은 아마존에서 가능한걸로 알고있어서요 '';;

2020-03-25 23:22:32

저도 설산님말듣고 걱정이 되서 주문 상황보니 

처리진행 되고 있는거같은데여 ..업체 위탁까지 간거같은데여...

 

보통 배송됨이 업체에서 목적지 발송때 체크대고 업체가 물건을 받았을때 저 배송됨 라인 바로 전까지 가는데.. 현재 이렇게 진행되어있네요

2020-03-25 23:15:33

아마존에서도 사기 당할수 있는건가요? 직구는 잘 안해봐서요 진심 궁금해서 여쭤봅니다

2020-03-26 08:55:09

아마존이 직접 판매하거나 판매 보증하는 제품은 문제가 없으나

저렇게 단독 셀러 일때는 문제가 생길수도 있습니다.

물론 아마존에서 잘 대처해주기는 하나

항상 그렇지는 않습니다.

2020-03-26 09:05:50

답변 감사합니다.
혹시 저 같은 경우 카드 결제 되었는데 배송 시작되었다는 것인지 지금 시점에 취소 가능한가요? 그냥 마냥 기다려야 하는건가요? 아니면 독마존에 상담 취소 요청 할수 있나요? 아마존에서 2번 구매해봤는데 이런 경우 대처를 어떻게 해야할지 난감하네요..ㅎㅎ
경험이 많으신거 같아 이케 여쭵 봅니다 ㅠ.ㅠ

2020-03-26 09:09:23

보통 배송 시작할 때 결제되고

배송 시작전까지는 취소 가능합니다.

라이브 채팅으로 요청하시면 취소해줄 겁니다.

 

이번 경우는 셀러가 아마존이 아니라서 걱정스럽긴한데

독일쪽이라 정보가 없어 뭐라고 딱히 말씀드리기가 어렵네요.

그래도 아마존이라 크게 걱정하실 건 없으실 겁니다.

 

2020-03-26 09:22:58

넵 감사합니다.
직구가 마냥 쉬운게 아니네요.

2020-03-26 01:44:23

캐나다 살고 있고 꽤 오랜 기간동안 많은 아이템을 아마존을 통해 구매했었지만. 개인적으로 느끼는 아마존 커스터머 서비스는 최상입니다. 제대로된 물건을 받으시던 그렇지 못해 돈을 환불 받으시던지 머리 아플 일은 없으실 겁니다. 

WR
2020-03-26 04:27:46

조언 감사드립니다~

2020-03-26 04:26:14

 아마존은 소비자 친화 정책이 정말 최강입니다. 물건 망가졌다면 그냥 환불입니다. 그건 전세계 어디나 마찬가지니 입금한 기록과 제대로된 물건이 안온 것만 알릴 수 있다면 돌려줍니다.

 

그리고 몰랐었는데 한번 아예 물건이 박스 속에 없는 채로 왔었는데요. 이게 배송지에서 물건의 무게를 확인해서 진짜로 물건 없이 왔나 안 왔나까지 확인이 되더군요.

 

아마존은 소비자 입장에선 진짜 좋은 기업입니다. 그 밖에 일하는 사람과 셀러에겐 악마겠지만요.

WR
2020-03-26 04:28:22

부디 잘 도착했으면 좋겠네요. 조언 감사드립니다~

Updated at 2020-03-26 05:10:36

밑에 다른 글에 댓글 달았지만, 주의하실 필요가 있습니다. 여러 면에서 의심스러운 판매자로 보입니다. 그저 기우에 불과하고 잘 도착하시길 바랍니다만.... 

물론 최악의 경우라도 아마존에서 잘 처리해 줄 것이니 너무 걱정은 마시고요. 다만 시간이 걸리고 독일어 번역으로 채팅을 해야 한다거나 등 좀 피곤하긴 하겠지만요. 

 

(추가) 지금 보니 밑에 주문 취소글들이 올라오네요. 그냥 스캠이라고 생각하고 빨리 잊으시길 바랍니다.

2020-03-26 08:41:53

유로가 아닌 원화로 잘못 결제해서 취소해 달라고 메일만 보내고
배송지와 payment currency 다시 입력해
한번 더 주문했거든요
본메일이 직후에 도착했는데 당췌 무슨 말인지
갑자기 걱정이~~

2020-03-26 21:05:44

주문이 취소 되었습니다..

성공적으로 주문 되었습니다
근무일 기준 5~7일 이내에 환불 됩니다.

 
글쓰기
SERVER HEALTH CHECK: OK